Ytterligere informasjon for bankene
Informasjon til banken
Om vår rolle som finansrådgiver til boliglånskunder.
![](https://www.clinsj.no/wp-content/uploads/2024/01/shopBank-scaled.jpeg)
Vi har ingen interesse av at kunden bytter husbank.
Men vårt oppdrag fra kunden er å skaffe dem en rettferdig rente – enten der de er, eller fra markedet.
Bare noen bytter bank og de bytter igjen og igjen
![](https://www.clinsj.no/wp-content/uploads/2024/01/29984182_2206_w037_n003_456b_p1_456-1024x337.jpg)
Hvordan fungerer tjenesten?
Kunde fyller inn data og signerer fullmakt med bankID
Vi sjekker daglig markedsvilkår – fra alle långivere
![](https://www.clinsj.no/wp-content/uploads/2023/11/revurdering-scaled.jpeg)
Vi analyserer og estimerer rettferdig rente for grupper av kunder etter risiko og bank
![](https://www.clinsj.no/wp-content/uploads/2023/12/twopeoplehandshake.jpg)
Dersom renten er feil forhandler vi med kundens bank!
![](https://www.clinsj.no/wp-content/uploads/2024/01/Terning-min-e1705095054714.png)
Vi vet det er kostbart å forhandle rente
Vi forhandler bare der renten ikke samsvarer med hva den type risiko prises for ellers i markedet. Det øker effektiviteten for alle parter.
Å holde på gode kunder er god forretning
![](https://www.clinsj.no/wp-content/uploads/2024/01/cuteSavingPig-scaled.jpeg)
- Beholder verdien av eksisterende lån
- 5X billigere enn å finne nye kunder
- Sikrer fremtidig business – 86% bruker sin eksisterende bank når de låner på nytt
- Skaper økt «cross sales» – 40% høyere
- Fornøyde kunder
- Operasjonell effektivitet – ansatte bruker tid på nye kunder isteden for å bruke tid på å stenge ned og flytte kunder
Beholder verdien av eksisterende lån
5X billigere enn å finne nye kunder
Sikrer fremtidig business – 86% bruker sin eksisterende bank når de låner på nytt
Skaper økt «cross sales» – 40% høyere
Fornøyde kunder
Operasjonell effektivitet – ansatte bruker tid på nye kunder isteden for å bruke tid på å stenge ned og flytte kunder
En rettferdig rente er forankret i regelverket
Tjenesteyterens alminnelige plikter: Vilkårene i tilbudet må ikke innebære en usaklig forskjellsbehandling av kunden sammenlignet med vilkår tjenesteyteren tilbyr tilsvarende kunder.
Finansavtaleloven, kapittel 3, § 3-1 Tweet